Geen onderdeel van een categorie

Samen Sterker uit de Crisis

By 11 mei 2020 december 18th, 2020 No Comments

11 mei is de dag dat mama weer werken mag.. en wat een opluchting is dat! Nu ben ik namelijk het grootste deel van mijn dagen kwijt aan lesgeven, en na zes weken voor de miniklas staan kan ik wel concluderen dat ik geen superjuffie ben. Dit wordt me af en toe ook fijntjes ingewreven door mijn eigen(wijze) fulltime groep 3 studente. Begrijp me niet verkeerd, ik ben stapelgek op dat meissie maar een beetje afstand op zijn tijd is geen slecht idee. Ook is het wel weer eens lekker om allebei een eigen agenda er op na te houden en op maandag avond nieuwtjes te delen. Dat houdt de relatie fris en gezellig en de dag voelt hopelijk straks minder als Groundhogday.

Normaal gesproken werk ik ook veel thuis, dus dat is niet per se nieuw, maar ik mis mijn donderdagen op het Marketing Station, mijn meet-ups met The Present Movement en het samenwerken aan mooie plannen met mijn klanten. Ik kom er achter dat ik wel veel van digital weet maar het zelf niet fulltime toepas. Ik vind het heerlijk om te klooien met post-its, klantenreizen en uitgeprinte canvassen. Ik vind social media geweldig maar persoonlijk contact geeft me veel meer energie. Ik leef op van netwerken en evenementen, ik app graag maar ben het bellen wat verleerd. Ik ben echt geen digibeet maar ik leer nu des te meer dat een goede mix van off- en online voor elk contact belangrijk is.

Na de persconferentie van afgelopen woensdag voelt het alsof ik langzaam uit een bubbel kruip, mezelf en mijn bedrijf opnieuw uit moet vinden en alles samen gaat komen in nieuwe tijden voor mij en voor Business Hustlers. In de spaarzame uurtjes dat ik aan het werk was borrelde ik van de creatieve ideeën en heb ik veel geleerd. Ook heb ik me ingezet voor de lokale, kleine ondernemer en dat voelde goed, daar wil ik meer van. Last but certainly not least heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die mijn visie delen en waar ik nieuwe inspiratie van krijg.

Samen Sterker

Als deze crisis mij één ding geleerd heeft is het dat we vanuit verbinding ons kunnen ontwikkelen, dat we door verbinding samen sterker staan en dit soort uitdagingen kunnen overwinnen. Dat samen sterker worden, samen uitdagingen overwinnen en samenwerken aan een betere wereld heeft altijd in mij gezeten. Vanuit deze gedachte ga ik met vriendschappen om, heb ik mijn bedrijf opgezet en werk ik samen met anderen. Wel ben ik er heilig van overtuigd dat je om goed samen te kunnen werken je elkaar moet leren kennen, vertrouwen en waarderen.

Support your Locals

In de afgelopen tijd heb ik een paar projecten opgepakt die me eigenlijk elke keer weer terugbrachten bij één doel; mijn netwerk in mijn (redelijk) nieuwe werk- en woonomgeving vergroten en hier in het Gooi lokale ondernemers te helpen met alle uitdagingen die nu op ze af komen. Zo heb ik in samenwerking met wizzymaps een digitale plattegrond gelanceerd voor de horeca, een klant geholpen met haar shop op Amazon en me verdiept in social media advertising. Ook merk ik dat ik initiatieven en ideeën vanuit mijn andere samenwerkingen en ervaringen (in Amsterdam) graag naar hier wil halen.

Verbinding

Voor mij is het doel om samen sterker uit deze crisis te komen, vanuit verbinding en samenwerking persoonlijk en zakelijk groeien. Op een duurzame (zowel in tijd als natuur) en sociale manier zakendoen met professionals die de wereld hetzelfde zien als jij en toch aanvullend zijn op wie jij bent en wat jij kan. Dat ambieer ik, daar maak ik me sterk voor en dat doe ik ook graag met jou.

“Maar hoe dan?”

“Maar hoe dan?” hoor ik je vragen. Hoe blijf je relevant in deze snel veranderende tijden? Hoe houd je je relaties persoonlijk én op afstand? Hoe digitaliseer je op een persoonlijke manier? Hoe zorg je er voor dat je in deze tijden in contact blijft met je klanten op een manier die bij jou en bij hen past? Hoe innoveer je terwijl de situatie je in een houtgreep houdt? Deze periode heeft een enorme impact op elke ondernemer, maar zeker voor de lokale, kleine ondernemer die zijn waren en diensten vooral offline aanbiedt zijn er enorm veel uitdagingen om snel en (kosten)efficiënt in te spelen op al die veranderingen. Ik onderscheid drie types uitdagingen/ behoeftes vanuit deze ondernemers:

  1. De digitale start; jij biedt vooral offline producten of diensten aan, je hebt misschien wel een website maar doet daar eigenlijk niks mee. Je hebt het gevoel dat je door de crisis iets moet, een webshop of misschien iets met social. Je hebt hulp nodig om het allemaal op te starten en live te krijgen, maar je hebt geen idee waar te beginnen, wie je kan helpen. .
  2. De digitale optimalisatie: je hebt een website of webshop en een bedrijfspagina op social media, maar het genereert niet de resultaten die je wilt, het is te veel werk en het loopt niet. Je moet focussen en keuzes maken om efficiënt en gestructureerd te werk te gaan.
  3. Digitale innovatie/ professionalisme: Eigenlijk loopt het allemaal wel lekker op digitaal vlak maar je bent op zoek naar nieuwe business modellen of kanalen om bijvoorbeeld een nieuwe doelgroep te bereiken, klanten aan je te binden en ook klaar te zijn voor de 1,5 meter economie.

Ik denk er graag over mee en bied dan ook bij deze een gratis online brainstormsessie aan voor ondernemers uit het Gooi en omstreken (Utrecht/ Amsterdam) om jou te helpen een plan te maken voor de komende tijd dat antwoord geeft op jouw persoonlijke uitdaging. Heb jij daar oren naar? Boek dan hier een slot in.

Het lijkt mij fantastisch om samen met jou deze crisis om te zetten in solide plan om samen sterker de crisis uit te komen.