Business Hustlers Methode

De Business Hustlers Methode; in 3 concrete stappen klantgericht en duurzaam opschalen

Als je groei wilt bewerkstelligen, door nieuwe business modellen te introduceren of door marketing en sales te optimaliseren denk je in eerste instantie dat dit een klus is voor een senior business developer. Iemand met kennis van en een netwerk in de branche, iemand die goed kan verkopen en iemand die veranderingen teweeg kan brengen. Maar ook iemand die intern een potje kan breken en het management tevreden weet te houden

Dit is een leuke maar ook uitdagende taak, maar op zeker moment loopt deze business developer vast en zeker tegen één of twee uitdagingen aan:

  • Het product of service is (technisch) nog niet op orde, maar de klant wil wel kopen. Sales kan dus domweg niet leveren wat beloofd is.
  • Het product is wel klaar maar de klant en het team zijn er nog niet klaar voor. Ook al lijkt het product een gat in de markt, de klant heeft er geen behoefte aan en het team gelooft er (nog) niet echt in.
  • Het portfolio bestaat uit te veel producten en services en dat maakt het moeilijk om aan klanten duidelijk te maken wat de waarde van het bedrijf voor hen is.
  • Het product is te gek, je hebt voldoende klanten, maar het team gelooft er niet in. Daardoor doet iedereen hetzelfde werk op een andere manier, er is een gebrek aan structuur.

De business hustlers methode helpt jou om vanuit klantgerichtheid op te schalen, veranderingen te managen of te innoveren.  Het helpt elk bedrijf om de ultieme match te vinden tussen de doelen van jouw bedrijf en de wensen van jouw klant.  Het helpt je om interne processen en commerciële structuren te stroomlijnen en efficiënter en harmonieuzer samen te werken.

De Business Hustlers Methode

Je kunt het niemand kwalijk nemen maar sales heeft meestal niet een al te best imago. Op (koude) acquisitie zit niemand te wachten en we willen al helemaal niet gespamd worden met berichten over producten die we niet nodig hebben.

De lean startup methodologie heeft ons geleerd meer rekening te houden met de klant. Met tools zoals de valueproposition canvas helpen we de uitdagingen en doelen van klanten in kaart te brengen. Maar de lean startup is nog steeds erg gericht op product (excellence) en minder op de echte behoefte van de klant.

Customer experience management biedt tools om je niet alleen echt te verplaatsen in de  (ervaringen van de) klant maar deze klantbeleving ook te matchen aan wat jullie willen bereiken. Door het uitwerken van een klantenreis creëer je de mogelijkheid om van pijnpunten verbeterpunten te maken.

De business hustlers methode is een mooie mix aan (aangepaste) modellen uit deze twee denk- en werkwijzen en is zeer geschikt om de taken van een senior  business developer binnen jouw bedrijf op te vangen dan wel te vergemakkelijken.

De methode bestaat uit drie stappen en wordt gebruikt als leidraad voor al onze diensten.

Business Hustlers - Business Scan

Business Scan

In de eerste stap gaan we aan de slag met jullie merk. Noem het een nulmeting. We maken een duidelijk overzicht (business hustlers canvas) van alle onderdelen van jullie bedrijf, gaan aan de slag met merkwaarden, belofte aan de klant en nog veel meer. Output is een mooi overzicht van waar jullie voor staan en hoe jullie dit over willen brengen. Maar natuurlijk ook wat jullie BHAG; big hairy audacious goal is.

#merk #goals #status #swot #businesshustlerscanvas #merkwaarden #klant
Business Hustlers - Klant Validatie

Klant Validatie

In stap twee verdiepen we ons in jullie klant. We creëren meer inzicht in wie jullie klanten nu eigenlijk zijn, wat hen verbindt en hoe zij jullie diensten en communicatie momenteel ervaren. We maken dit allemaal visueel inzichtelijk  met DMU’s, buyer persona’s en mappen de klantenreis. Ook matchen we jullie interne structuur aan de klantenreis en bepalen gezamenlijk verbeterpunten.

#Klant #CX #Klantenreis #BuyerPersona #DMU #CXMatrix
Business Hustlers - Groeiplan

Focus

We sluiten het traject af met een brainstorm met het gehele team over hoe we de klantbeleving zouden kunnen optimaliseren. Iedereen denkt en werkt mee vanuit zijn of haar eigen expertise. De korte en lang termijn-acties die volgen gieten we samen in een plan met roadmap.

#focus #plan #cx #actie #agile #cocreatie #brainstorm #outside-in #roadmap

We bieden onze methode in drie diensten aan: 1 op 1 voor zelfstandig ondernemers, Incompany trainingen voor teams en open trainingen.

Maak een koffie-afspraak voor een gratis business scan.